۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۳۲

آمار طرحهای ارائه شده ستادهای فناوری/ پارک پردیس نمونه شد

آمار طرحهای ارائه شده ستادهای فناوری/ پارک پردیس نمونه شد

در مراسم هم اندیشی اجرای قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان از پارک فناوری پردیس تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبکار خراسانی مدیر امور شرکتهای دانش بنیان در نشست هم اندیشی اجرای قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان گفت:  طی یک سال گذشته اقدامات متعددی از جمله تصویب آیین نامه تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان، فهرست کالاها و خدمات دانش بنیان، آیین نامه فعالیت کارگزاران ارزیابی شرکتها، پیگیری اجرای حمایت ها و معافیت های مالیاتی و گمرکی و تشکیل بانک اطلاعات شرکت های متقاضی به عنوان بزرگترین بانک اطلاعات فناوری و نوآوری کشور برای اجرای این قانون انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از هزار و 450 شرکت اطلاعات خود را در سامانه www.daneshbonyan.ir تکمیل نموده اند، گفت: حدود 600 شرکت تایید شده و به صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر دستگاه های حمایتی معرفی شده اند.

مدیر امور شرکتهای دانش بنیان افزود: این هم اندیشی با دو محور ارایه گزارشات از فرآیندهای ارزیابی و حمایت از شرکتهای متقاضی، هم فکری با هدف ارتقای فرآیندهای اجرای قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان برگزار شده است.

وی اعلام کرد: از وزارتخانه های دولتی 658 طرح در مرحله ارزیابی هستند که 597 طرح مورد تایید نهایی قرار گرفته اند.

صاحبکار خراسانی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت 20 طرح، مرکز صنایع پیشرفته وزارت صمت در وزارت دفاع 3 طرح و جهاد کشاورزی 2 طرح را به کارگروه ارزیابی طرح های دانش بنیان داده است.

وی از ارایه طرح ها در ستادهای راهبردی خبر داد و گفت: ستاد زیست فناوری 45 طرح، فناوری اطلاعات 52 طرح، گیاهان دارویی 41، نانو 27 و ستاد هوایی و هوانوردی 25 طرح را ارایه داده اند.

مدیر امور شرکت های دانش بنیان با بیان اینکه پارک فناوری پردیس بیشترین طرح را ارایه داده است، گفت: از پارکها و مراکز رشد، پارک پردیس 213، تهران 17، مرکز رشد دانشگاه شریف 23 و جهاد دانشگاهی 28 طرح را ارایه داده اند.

به گزارش مهر، در این مراسم به رئیس پارک فناوری پردیس به عنوان کارگزار ارزیابی برتر از میان شرکت های دانش بنیان لوح تقدیر از سوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اهدا شد.

همچنین به کارشناسان برتر ارزیابی شرکت های دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، پارک علم و فناوری استان سمنان، پارک علم و فناوری پردیس، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و کارشناس دبیرخانه کارگروه ارزیاب شرکت های دانش بنیان لوح تقدیری اهدا شد.

کد خبر 2346059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha